Ce sunt sistemele CRM?

Sistemele CRM (Managementul Relatiilor cu Clientii) si ERP (Planificarea Resurselor Intreprinderii) sunt asemanatoare dar cu scopuri total diferite. Ambele sunt sisteme software ce permit partajarea informatiei intre angajati si in acelasi timp ofera rapoarte de performanta managerilor.

Dezvoltarea unei companii cu scopul de crestere a profiturilor se poate realiza in doua moduri: prin cresterea vanzarilor si prin scaderea costurilor.

Sistemele CRM au ca principal scop cresterea vanzarilor intr-o companie. Acest sistem va centraliza informatiile din Marketing, Vanzari, Managementul contactelor si suportul pentru clienti. Cand aceste informatii sunt centralizate intr-un singur sistem, viziunea asupra situatiei reale din piata va fi la un nivel inalt, iar managerul va avea o imagine clara si de ansamblu a afacerii pe care o conduce. Un bun sistem CRM (software CRM) va trebui sa te ajute in crearea de noi previziuni pe baza inregistrarilor si a rapoartelor.

Ce sunt sistemele ERP?

Sistemele ERP au ca principal scop scaderea si controlul cheltuielilor si ajuta la standardizarea proceselor de afaceri, asigurand o structura stabila si utila a informatiei. Sistemele ERP sunt focalizate mult mai clar asupra departamentelor de Managementul resurselor umane, Financiar (contabilitate, gestiune), productie si managementul comenzilor si livrarilor.

Acest criteriu este foarte important cand ajungi sa detinem mai multe departamente distincte, fiecare cu mai multi angajati, care impreuna genereaza informatii critice pentru dezvoltarea si fuctionarea afacerii.

Utilizand un sistem ERP (program ERP), angajatii din intreaga companie, pot gasi, stoca si partaja informatii in mod centralizat si in timp real. Acest lucru asigura eficienta proceselor intern, eliminand necesitatea de transfer, reintroducere sau duplicare a datelor.

Pentru manageri, sistemul ERP aduce claritate asupra situatiei companiei, aducand informatii despre noi oportunitati de eficientizare si imbunatatire a productivitatii. Adevarata valoare a unui sistem ERP este aceea capacitate de a ajuta conducerea companiei catre atingerea obiectivelor strategice.

Desi sistemele ERP traditionale atingeau doar procesele operationale interne, sistemele ERP actuale, trec si in ariile proceselor de management al clientilor. Multe componente ale sistemelor ERP actuale sunt proiectate pentru a fi integrate cu sisteme ale unor entitati externe cum ar fi bancile sau furnizorii de marfa.

Practic combinand functiile CRM cu cele ERP, putem avea cea mai buna eficacitate si viziune a afacerii noastre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *