Marca IM, parte a conglomeratului chinez SAIC, a lansat pe piață modelul electric L6, primul vehicul cu baterie semi-solidă care promite o autonomie de peste 1000 km cu o singură încărcare. Acest model a atras atenție recent când a reușit să treacă testul elanului fără șofer.
Echipat cu o baterie de 130 kWh și beneficiind de o arhitectură electrică de 900 de volți, IM L6 se distinge prin utilizarea unui electrolit semi-solid. Alături de versiunea de top, SAIC oferă și variante cu baterii tradiționale, la prețuri comparabile cu automobilele pe combustie internă, dar cu costuri competitive chiar și pentru modelul superior cu bateria SSB.
Prețul pentru versiunea de bază, echipată cu baterie NMC de 90 kWh și o autonomie de 700 km, începe de la 31.800 de dolari. O versiune intermediară cu o baterie de 100 kWh costă 41.480 dolari, oferind o autonomie de 770 km, iar versiunea Lightyear Max cu baterie solidă este listată la 45.640 dolari.

Modelul L6 este un sedan de clasă executive, cu dimensiuni generoase și dotat cu tehnologie avansată de asistență la conducere, inclusiv calculatoare pe bază de Nvidia Orin X și Qualcomm 8295, și funcții asistate de senzori LiDAR. Vehiculul permite încărcare ultra-rapidă, adăugând 400 km de autonomie în numai 12 minute și integrează un sistem Vehicle Motion Control (VMC) pentru manevrabilitate îmbunătățită.
Disponibil în diverse configurații de putere și culori, IM L6 se poziționează ca o opțiune inovatoare pe piața vehiculelor electrice, combinând performanța cu sustenabilitatea. Lansarea acestui model subliniază angajamentul SAIC de a inova în sectorul auto global, iar colaborarea cu Audi permite acces la platforme tehnologice avansate. Cu toate acestea, detaliile privind disponibilitatea lui L6 în Europa rămân încă neconfirmate.