Costurile pentru modernizarea traseului feroviar Brașov-Sighișoara cresc cu 167 de milioane de lei pentru ajustările aduse proiectului

Valoarea proiectului de reabilitare a liniei feroviare dintre Brașov și Sighișoara a crescut considerabil din cauza inflației prețurilor la materialele de construcție și a introducerii unor fonduri suplimentare necesare implementării efective a lucrărilor.

CFR a aprobat recent o majorare a bugetului contractat cu RailWorks, consorțiu format din Aktor S.A. (lider de proiect), Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A., ridicând suma inițială de 3.004.638.374,99 lei (fără TVA) la 3.172.075.624,99 lei (fără TVA). Această ajustare, în valoare de 167.437.250,00 lei, este catalogată ca „Rezerve de implementare pentru ajustare”, conform anunțurilor din sistemul de licitații publice.

Segmentul dintre Apața și Cața, reprezentând cea mai complexă porțiune a rutei, urmează să fie scurtat de la 43 km la 28 km și include construcția a două tuneluri semnificative, la Ormeniș și Homorod, în vederea optimizării conexiunii.

Lucrările de forare pentru cele două tuneluri au început pe 5 martie, cu scopul de a accelera progresul proiectului, a cărui finalizare este prevăzută pentru anul 2027, după multiple amânări.

Această linie feroviară este considerată una dintre cele mai ineficiente din România, având în vedere că traseul actual de 128 de kilometri este parcurs în peste patru ore de către trenuri, ceea ce subliniază necesitatea urgentă a modernizării sale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *