Compania grecească Aktor va demara marți viitor lucrările de excavație pentru tunelurile Ormeniș și Racoș de pe ruta Brașov-Sighișoara, totalizând 24 km de galerii săpate în munte

Firma de construcții AKTOR din Grecia va începe la 5 martie lucrările de excavație pentru tunelurile Ormeniș și Racoș, aflate pe segmentul feroviar M 200 Brașov-Sighișoara, conform unui anunț oficial.

Tunelurile, situate pe secțiunea Apața-Cața, vor avea o lungime cumulată de 12 kilometri pentru fiecare galerie, însumând 24 de kilometri de tunel. Proiectul pe secțiunea Apața-Cața, unde Aktor joacă un rol principal, este în prezent realizat în proporție de 20%.

,,Lucrările la viitoarea cale ferată Brașov-Sighișoara capătă amploare cu începerea forării tunelurilor de către Aktor, parte a grupului Intrakat, pe segmentul Apața-Cața. Aceste lucrări vor fi executate cu ajutorul a patru mașini TBM (Tunnel Boring Machines). Evenimentul de lansare a primului TBM va avea loc marți, 5 martie, la ora 12:00, pe șantierul din zona Racoș-Ormeniș, județul Brașov, și va fi marcat de prezența oficialităților naționale și locale,” conform declarației date de reprezentanții Aktor pentru publicația Economica.

Segmentele Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, unde contribuie RailWorks (cu Alstom în fruntea consorțiului), au avansat cu 24% în ceea ce privește execuția.

Contractul pentru modernizarea tronsonului Apața-Cața, care se întinde inițial pe 43 km și va fi redus la 28 km după lucrări, a fost atribuit pentru suma de 2,7 miliarde lei consorțiului format din Aktor, Alstom și Arcada, cu o durată estimată de realizare de patru ani. Acest contract reprezintă o provocare majoră din punct de vedere tehnic, incluzând construcția a patru noi tuneluri, așa cum a fost comunicat de CFR Infrastructură:

  • Reabilitarea a 28,2 km de cale ferată, din care 6,11 km vor fi recondiționați, 9,626 km de cale nouă și 12,464 km în tuneluri.
  • Modernizarea a 3 stații (Racoș, Mateiaş, Ormeniş)
  • Construcția a 2 pasaje superioare
  • Edificarea a 7 poduri, 10 podețe, 3 viaducte și 4 tuneluri noi (cale simplă) la Ormeniș (galerie dublă de 6,9 km) și Homorod (galerie dublă de 5,2 km).

Provocările proiectului nu se limitează doar la mobilizarea sub așteptări a consorțiului Aktor – Alstom – Arcada, ci și la creșterea costurilor materialelor de construcție, care depășesc bugetul contractului de 2,7 miliarde lei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *