Primul automobil electric cu autonomie de 1.000 km a fost vândut în peste 6 000 de exemplare în primele 48 de ore

Stiri pentru Brașoveni

În doar 48 de ore de la lansare, modelul IM L6, unul dintre cele mai avansate automobile electrice, a înregistrat peste 6.000 de comenzi, conform producătorului. Lansarea a avut loc recent pe piața din China.

IM Motors a raportat deja peste 6.000 de comenzi pentru modelul IM L6, primul automobil cu baterie semi-solidă din lume, care oferă o autonomie de peste 1.000 de km pentru versiunile cu cea mai mare baterie.

Înainte de lansare, aproximativ 30.000 de rezervări (precomenzi) au fost înregistrate. Mașina are un preț competitiv, raportat la tehnologia sa avansată, dimensiuni și performanțe. Versiunea de bază costă 219.900 yuani (aproximativ 28.000 de euro), în timp ce versiunea cu baterie semi-solidă costă 345.900 de yuani (aproximativ 44.000 de euro).

IM L6 Max Lightyear, versiunea de top, este echipată cu o baterie semi-solidă produsă de un partener. Autonomia de 1.000 km este măsurată în sistemul CLTC specific Chinei, fiind posibil ca în sistemul WLTP să fie ușor mai mică. Versiunea de bază, cea mai accesibilă, are o autonomie de 650 km, fiind echipată cu o baterie Li-Ion clasică. Versiunile intermediare oferă o autonomie de 850 km.

IM L6 impresionează și prin performanțele sale, cu o accelerație de 2,74 secunde de la 0 la 100 km/h și o viteză maximă de 308 km/h.

Modelul IM L6 este un exemplu de tehnologie de vârf, dispunând de o platformă sofisticată, șasiu controlat digital, direcție inteligentă pe patru roți care permite deplasarea laterală, arhitectură pe 900 Volți, senzori lidar cu rază lungă, toate controlate de un cip NVIDIA Drive Orin. Sistemul de control al conducerii autonome folosește trei radare, 12 senzori cu ultrasunete, 11 camere HD și două unități de poziționare globală.

Caroseria, de tip fastback, este foarte populară în China, iar designul său avansat nu lasă loc pentru comparații cu alte modele. Ușile fără ramă, cu mânere ascunse, contribuie la coeficientul aerodinamic redus de 0,226 Cd.

Interiorul include un cockpit digital cu un ecran dublu de 26,3 inchi și o consolă centrală cu un ecran multimedia de 10,5 inchi. Opțional, este disponibil un volan semilună.

IM Motors, compania care a lansat modelul L6, a fost fondată de SAIC, Alibaba și Zhangjiang. Compania este pe punctul de a fi preluată de gigantul SAIC la nivel internațional, existând speculații că mașinile ar putea fi vândute sub marca MG în Europa. Șansele ca acest model să ajungă pe piața europeană în următorii doi ani sunt, totuși, reduse.

IM L6 a fost lansat oficial pe 13 mai, cu cinci versiuni de echipare, fiecare având diferite autonomii în funcție de bateria oferită. Versiunea de top va fi disponibilă din luna octombrie, în timp ce celelalte vor ajunge la clienți mai devreme.

Cea mai ieftină versiune, care costă aproximativ 28.000 de euro, include echipamente mai puține, o arhitectură pe 400 volți, dar oferă performanțe solide: 216 kW, viteză maximă de 200 km/h și o baterie de 75 kWh. Cele mai scumpe versiuni au baterii de 100 și 133 kWh, tracțiune integrală și puteri de peste 500 kW.

IM L6 are dimensiuni impresionante: 4931 mm lungime, 1960 mm lățime, 1474 mm înălțime și un ampatament de 2950 mm. Este disponibil în șapte culori: Rembrandt Grey, Ferdinand Pink, Sisley Yellow, Ares Black, Athena White, Raphael Tea și Nevis Blue, o culoare limitată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *