Centura Bușteni-Azuga, în linie dreaptă după respingerea contestației companiei Ozaltin

Stiri pentru Brașoveni

Curtea de Apel Ploiești a decis în favoarea Consiliului Județean Prahova, permițându-i să încheie un contract substanțial, în valoare de peste 500 de milioane lei, pentru construirea centurii Bușteni-Azuga. Această hotărâre vine după ce apelul companiei turce Ozaltin a fost respins marți, 14 mai 2024, consolidând astfel decizia anterioară a CNSC.

Contractul pentru realizarea lucrării va fi atribuit firmei CONI din Prahova, cunoscută pentru implicarea sa în construcția lotului 2 al Autostrăzii Moldovei (A7). Această decizie vine după ce, în urma unei a doua licitații pentru centura Bușteni – Azuga, CJ Prahova a evaluat ofertele venite din partea mai multor companii internaționale și a acordat contractul asocierii condusă de CONI. Modificările de scoruri pentru oferta financiară și tehnică în timpul licitației nu au fost publicate de CJ Prahova.

Ozaltin a contestat la CNSC procesul de selecție, acuzând CJ Prahova de lipsă de transparență și de descalificarea nejustificată a ofertei sale, susținând că oferta CONI nu îndeplinește criteriile de experiență necesare pentru un proiect atât de complex.

Centura proiectată va include un tunel de 90 de metri care va trece sub DN 1 și linia ferată București – Brașov, și un semitunel de aproximativ 150 de metri la intrarea în Azuga. Aceste componente fac parte dintr-un traseu complet de 9 kilometri destinat să faciliteze traficul în zonă. Traseul este divizat în patru secțiuni principale, fiecare cu caracteristici specifice, incluzând mai multe poduri peste râul Prahova și alte lucrări de infrastructură majoră.

Documentația tehnică elaborată de Irimat include, de asemenea, planuri pentru mai multe poduri peste râul Prahova și alte pasaje necesare pentru a optimiza fluxul de trafic și pentru a respecta standardele de siguranță pentru o zonă montană, având o viteză de proiectare de 60 km/h.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *